joi, 12 octombrie 2017

Iulian Fruntașu la Republica


Joi, 12 octombrie, ora 18.00, sala Alexe Rău, vă invităm la o întâlnire cu scriitorul Iulian Fruntașu.

Iulian Fruntașu e un reprezentant de forță a generației, numită de multe ori în presa de peste Prut, „tinerilor furioși” ce au publicat înainte de anul 2000. Mă refer în special la Dumitru Crudu, Iulian Fruntașu, Mihail Vakulovski, urmați îndeaproape (la doar câțiva ani distanță) de Alexandru Vakulovski, Mitoș Micleușanu și alții.

Activitatea lui de până acum, a făcut dificilă o întâlnire la Republica, fiind mai tot timpul plecat. Iată ce scrie pe blogul său despre munca sa de până acum: „Din 1992 am lucrat pentru MAE. În 1997-1998 am lucrat în Georgia pentru Misiunea OSCE, după care 3 ani la Viena, pentru Delegația Permanentă a RM pe lîngă OSCE și Grupul Consultativ Comun, ocupîndu-mă de negocierea Tratatului FACE adaptat și a Deciziilor Summit-ului OSCE de la Istanbul. Am lucrat mai mulți ani în Balcani pentru Misiunile OSCE: în Bosnia (2001-2002), Croația (2002-2004) și Serbia (2008-2010). Am fost, de asemenea, Directorul Programului Inițiative Europene al Fundației Soros (2005-2008), iar în până în decembrie 2011 am exercitat funcția de Consilier Principal de Stat al Prim-Ministrului pentru politica externă și relații cu diaspora. Până în octombrie 2016 am fost Ambasadorul Republicii Moldova în Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord.”

A publicat următoarele cărți de poezie: "Beata în marsupiu" (Cartier, Chișinău: 1996), "God's Ear" (Slow Dancer Press, London:1998), "St BB" (Cartier, Chișinău: 2006), iar anul trecut a apărut ”Să fi fost totul o mare păcăleală?” (Cartier, Chișinău: 2016) o antologie care cuprinde și texte mai noi.

La Republica, Iulian va citi nu doar poezie, ci și – în premieră! – proză.


AICI găsiți cărțile lui Iulian Fruntașu.

Pagina evenimentului AICI.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu