joi, 29 noiembrie 2018

Artur Cojocaru la Republica (fragment din lectură)








***
am coborât împreună cu tatăl meu
într-un WC public
pe scări se jucau câțiva copii
tata a spus că sunt abandonați
am făcut la dreapta
o cruce pe peretele văruit
dacă orașul era mai mare
poate scăpam și eu

***
am întins mesele în ogradă
și am deschis porțile
oamenii se apropiau, se așezau la masă
și mâncau în tăcere
când m-am așezat și eu la masă bunicul m-a plesnit peste față

***
bunica ședea
la un colț de nuc cu o
batistă albă pe genunchi
porcul grohăia în ocolul cu găini
când am intrat în ogradă
bunicul ținea
câinele de lesă
-Nu mai lătra e de-al nostru
am mers în bucătăria de vară
nu meritam nici măcar apa de la robinet

Magnat

pe 24 august 2015
a murit Magnat
așa se numea
atingerea liniilor din palma
așa se numeau
scările uitate
de cineva
în dulăpiorul lui
ultima dată
când am pus mâna
pe un cal era ca și cum aș fi
atins pământul proaspăt săpat
din spatele grajdului

***
am intrat în Jumbo
am urcat la etajul 4
m-am așezat pe podea
și m-am rezemat de ușa cafenelei unde în 2008
încă mai lucra tata
veneam în fiecare duminică
la tata la lucru
și jucam billiard
am văzut atunci un reportaj în care
erau doar pereți pătați de sânge
aștept
așa cum așteaptă asiaticii
stau în munți cu picioarele încrucișate
și mănâncă orez
liniștiți ca după explozie

Poezie de dragoste

vorbeam în spatele grajdului
ți-am spus că nu voi mai face nimic pentru tine
lumea s-a oprit în loc
antrenorul meu a trecut pe lângă
cu o căldare cu apă

* în afiș e folosită o imagine cu o lucrare de Ligia Seculici


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu